09 07.19 13:43
Nowszy wpis Starszy wpis

Marketing Jagiellonii wyróżniony przez Ekstraklasę!

We wtorek w Warszawie odbyło się coroczne spotkanie przedstawicieli klubów Ekstraklasy, na którym podsumowano miniony sezon 2018/19 na polu marketingowym. Miło nam poinformować, że Jagiellonia Białystok została wyróżniona w dwóch kategoriach konkursu "Ekstra Sezon 2018/19".

Nasz klub triumfował w kategorii "Ekstra Medialny Klub", która dotyczyła współpracy klubu z mediami. Warto zaznaczyć, że jest to nasz trzeci triumf z rzędu w tej kategorii, bowiem podobne wyróżnienie udało się nam otrzymać również za sezony 2016/17 i 2017/18. 

Jagielloński marketing zwyciężył również w kategorii "Ekstra Zaangażowanie", która dotyczyła działań podejmowanych przez kluby na stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości, m.in. akcję "Do Hymnu", wystawy niepodległościowe na stadionie oraz rozdawanie wraz z Lechem Poznań rogali świętomarcińskich na Rynku Kościuszki. Więcej o tych działaniach można przeczytać pod tym linkiem.

W pozostałych kategoriach najlepsze okazały się Legia Warszawa ("Ekstra Frekwencja") oraz Wisła Kraków ("Ekstra Kreacja").

Obie te nagrody traktujemy nie tylko jako olbrzymie wyróżnienie, ale również dodatkową motywację do jeszcze cięższej pracy. Dziękujemy za docenienie naszych starań! 

Pełen komunikat Ekstraklasy S.A.:

"Ekstraklasa S.A. nagrodziła kluby piłkarskie za projekty minionego sezonu w III edycji konkursu Ekstra Sezon 2018/2019. Zwycięzcą w kategoriach Ekstra Zaangażowanie i Ekstra Medialny Klub została Jagiellonia Białystok. Pierwsze miejsce za Ekstra Frekwencję przypadło Legii Warszawa, a w kategorii Ekstra Kreacja najlepsza okazała się Wisła Kraków. Do Białej Gwiazdy trafiła też Ekstra Nagroda Specjalna przyznana zarówno klubowi, jak i kibicom za wyjątkową postawę i solidarność w obliczu kryzysu.

- Doceniając zaangażowanie klubów i podejmowane przez nie działania na rzecz rozwoju piłki nożnej oraz rozgrywek Ekstraklasy, co roku organizujemy konkurs Ekstra Sezon, w ramach którego nagradzamy najlepsze zespoły marketingowe, ich inicjatywy i wyniki. W tym roku w czterech kategoriach do 7 drużyn trafiły nagrody o łącznej wartości ponad 100 tys. zł. Część nagród wypłacamy klubom w formie pieniężnej, a dla zespołów z pierwszych miejsc w danej kategorii organizujemy też warsztaty ze współpracującą z nami hiszpańską La Ligą, podczas których staramy się pobudzać kreatywność w podejściu do fanów piłki nożnej. Są one przy tym świetną okazją do nauki. Wdrażaniu jej w czyn mają służyć wypłacane laureatom środki, które powinny być przeznaczone na dalsze prace lub budowanie relacji w ramach nagradzanych kategorii - mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasa S.A. 

W kategoriach Ekstra Frekwencja i Ekstra Medialny Klub brały udział automatycznie wszystkie kluby Ekstraklasy. W pierwszej z nich wyróżniono kluby, które osiągnęły najwyższą średnią frekwencję w sezonie. Tuż za najlepszą pod tym względem Legią Warszawa z liczbą 17 609 widzów, uplasowała się Wisła Kraków ze średnią 16 135 kibiców na mecz. Trzecia lokata przypadła natomiast Lechii Gdańsk z widownią na poziomie 14 746 osób. Pod względem współpracy z mediami kluby oceniane były z kolei przez współpracujących z nimi dziennikarzy. Przy wyborze zwycięzców uwzględniono dostępność dla mediów, udogodnienia w dni meczowe, a także poza nimi, organizację pracy i otwartość. Zdaniem dziennikarzy najlepsza w tym zakresie okazała się Jagiellonia Białystok. Druga lokata trafiła do Wisły Kraków, podium zamknęła zaś Cracovia. 

Do konkursu kluby mogły zgłaszać realizowane projekty marketingowe i sponsoringowe. W kategorii Ekstra Kreacja zwycięzcą została Wisła Kraków, która zrealizowała akcję „Czyny nie słowa” angażującą lokalną społeczność kibiców we wspieranie klubu, pokazując przy tym rolę marketingu w ratowaniu klubu. Na drugim miejscu znalazła się Cracovia z akcją „Bez ciebie nie gramy” budującą więź pomiędzy klubem a kibicem. Z kolei trzecią lokatę zajęła Pogoń Szczecin za akcję współpracy z marką Polbit, która w innowacyjny sposób wsparła udział klubu w e-sportowych zawodach Ekstraklasa Games. Kluby docenione zostały za kreatywność, skuteczność, jakość przekazu medialnego, a także całościowe efekty realizowanych działań. W tegorocznej edycji konkursu w związku z zaangażowaniem Ekstraklasy w obchody 100-lecia Niepodległości Polski, kluby mogły zgłaszać po dwa projekty w ramach dodatkowej kategorii Ekstra Zaangażowanie. Najlepiej pod tym względem ocenione zostały działania Jagielloni Białystok. Drugie miejsce jury przyznało Legii Warszawa, a trzecie Piastowi Gliwice. 

Cykl konkursów Ekstra Sezon to inicjatywa realizowana przez Ekstraklasę od 2017 roku. Za pierwsze miejsce w danej kategorii Ekstraklasa wypłaca zespołowi zwycięzców fundusz po 8 tys. zł, za drugą lokatę po 5 tys. zł, a za zajęcie ostatniego miejsca na podium do nagrodzonych zespołów klubowych trafia po 3 tys. zł. Zespoły, które zajmują pierwsze lokaty w kategorii, otrzymują dodatkowo nagrodę w postaci dwuosobowego zaproszenia do udziału w warsztatach klubowych organizowanych przez La Liga Santander w Hiszpanii."